lauantai 5. syyskuuta 2015

Thaimaan matka

Uusia postauksia vain satelee, olen ollut alkuviikon vapaalla niin mikäs sen parempaa kun kuluttaa aikaa blogin parissa miehen ollessa töissä ja kun ideoita ja aiheita on pää täynnä. En olis kyllä uskonu että innostun blogin kirjoittamisesta näin paljon, mua kyllä "varoiteltiin" että tähän jää koukkuun kun vauhtiin pääsee. Tänään alkoi taas työt niin viikonlopun ajan blogissa on sitten varmaan vähän hiljasempaa.

Mutta jospa sitten menis asiaan, käytiin mieheni kanssa toukokuussa Thaimaassa. Joten ajattelin kirjoittaa meidän reissusta, kuvia ei kauheesti reissusta oo kun en uskaltanu kantaa puhelinta kokoajan mukana siellä mikä vähän jäi harmittamaan :(

Oltiin siis kaksi viikkoa Thaimaassa, mieheni kävi siellä viime vuonna kaveriporukalla ja tykkäsi paikasta joten halusi käydä siellä myös minun kanssa. Lento sinne oli tosi turhauttava, ja mietin varatessamme matkaa että jaksanko oikeasti istua koneessa 9-10 tuntia. Olen kerran aikasemmin käynyt kreikassa ja lento sinne kestää noin 3 tuntia, jopa se aika kävi tylsäksi niin miten sitten kun siellä pitää istua yli 9 tuntia ?! Noh, lento meni ihan hyvin ja sain ajan kulumaan paremmin kun uskoin. Lennettiin siis Helsinki-Vantaa lentokentältä Bangkokiin, lento lähti suomesta alkuillasta ja perillä oltiin aamulla paikallista aikaa. Thaimaassa kello on 4 tuntia edellä suomen ajasta.
Thaimaassa oli niin lämmin ja trooppinen ilmasto, ensimmäinen reaktio kun tultiin lentokentältä ulos oli että ei saa kunnolla henkeä, lämpöä oli koko reissun ajan noin 35-37 astetta. Onneksi siihen tottui tosi nopeasti ! Vietimme ensimmäisen päivän ja yön Bangkokissa, meidän hotelli oli Khaosan Roadilla joka oli noin tunnin ajomatkan päässä lentokentältä. Veimme tavarat hotellille ja lähdimme syömään, olin vähän epävarma ruoan suhteen kun ei yhtään tiennyt että millaistakohan ruoka on ja tykkäisinkö siitä. Mieheni ehdotti että maistaisin ruokaa nimeltä pad thai, hän oli itse tykästynyt viime reissulla kyseiseen ruokaan. Päätin sitten maistaa sitä, ja rakastuin itsekin ! Suosittelen siis maistamaan kyseistä ruokaa jos joskus päättää käydä Thaimaassa, pad thai on niinkuin nuudeliwokki jota sai ainakin kanalla tai katkaravuilla. Itse söin vain kanalla. olen aika nirso merenelävien suhteen.
Bangkokissa emme oikeen jaksettu kierrellä ympäri kaupunkia, oltiin aika väsyneitä lennon jälkeen joten pysyteltiin melkeinpä pelkästään Khaosan Roadilla. Moni on aina puhunut tuktukeista, joten pitihän mieheni myös viedä minut tuktuk ajelulle. Ajelu oli tietty reitti, missä kierreltiin eri temppeleitä ympäri Bangkokia, käytiin pukuliikkeissä, vinkkinä jos joskus teitä sinne yritetään viedä, älkää menkö ellette ole ostamassa mitään. Sieltä on tosi hankala päästä pois. Ja sitten näki murto-osan bangkokia, on siellä kyllä paljon ihmisiä ja ihan kauhea liikenne! Temppelit oli kyllä näkemisen arvoisia, tosi nättejä. Ensimmäinen päivä meni tosi nopeesti, ja mentiinkin sitten aikasin nukkumaan koska aamulla oli lähtö seuraavaan paikkaan.
Tuktuk

Kuvat lainattu netistä.

Seuraavana aamuna lähdimme kohti tunnettua Pattayaa, sinne on noin 2 tunnin ajomatka Bangkokista. Meidän hotelli oli tosi hyvällä paikalla, välikadulla rantakadun vieressä ja noin 2 kilometrin päässä walking streetistä. Odotin innolla Pattayalle pääsyä, mieheni kertoi että siellä on iso ostoskeskus joka on täynnä vaateliikkeitä. Rakastan shoppailua ! Muutenkin odotin Pattayalle pääsyä vilkkaan yöelämän takia, olen aika menevää tyyppiä niin tykkään kunnon yöelämästä varsinkin ulkomailla. Meidän alkuperäinen suunitelma oli että oltaisiin pattayalla ensimmäinen viikko ja toiseksi viikoksi mentäisiin saarelle nimeltä Koh Chang, ensimmäisen viikon jälkeen mietimme mieheni kanssa että mennäänkö vai eikö mennä. Olisihan se ollut kiva nähdä kyseinen paikka, saari on aika rauhallinen ja sinne kuulemma kannattaa mennä jos tykkää rauhallisuudesta ja luonnosta. Päätimme yhdessä että vietetään viimeinenkin viikko Pattayalla koska me ei pahemmin olla semmosia "eräjorma" tyyppisiä mieheni kanssa. Pari päivää siellä olisi voinut viettää, mutta ei välttämättä ehkä viikkoa. Matka sinne olisi kestänyt kokonaisen päivän melkein niin jätettiin sitten väliin. Mutta siis, Pattayalla tosiaan shoppailtiin ja syötiin hyvin, käytiin kattomassa yöelämää ja pitämässä hauskaa. Aurinkoakin tuli palvottua, mutta kuitenkin ihmeellisen vähän tuli otettua aurinkoa. Niinkun tossa kerroin niin Pattayalla on tosi vilkas yöelämä, joten Pattayalle kannattaa mennä jos jaksaa bilettää joka päivä. Me ei kyllä jaksettu, huh.. En oikein tiedä mitä kertoisin, meidän päivät oli aikalailla samanlaisia. Päivällä kierreltiin ja käveltiin ympäri Pattayaa ja käytiin uusissa paikoissa, otettiin aurinkoa, shoppailtiin, syötiin ja  illalla käytiin sitten päivän päätteeksi muutamalla baarissa. En edes käynyt uimassa meressä vaikka Pattayalla on iso ranta, en edes tiedä miksi. Ihmiset Thaimaassa on tosi ystävällisiä ja mukavia, aivan erillaisia kun suomessa. Me tutustuttiinkin siellä yhden baarin henkilökuntaan, ja käytiinkin sitten pelkästään kyseisessä baarissa iltaisin pelaamassa huojuvaa tornia ja juomassa parit. Vietin myös synttärini Pattayalla, synttäripäivänäni menimme juhlimaan niin minua odotti baarissa kakku ja tequila shotti. Oli kyllä ihana yllätys baarin henkilökunnalta ! Loma meni tosi nopeesti, tosin viimesinä päivinä alkoi tulla jo hiukan koti-ikävä kun oli ollut jo niin kauan reissussa. Oli kyllä ihana päästä 2 viikon jälkeen kotiin ja omaan sänkyyn. Kokonaisuudessaan loma oli mahtava, mukavia ihmisiä, pääsi tutustumaan heidän kulttuuriin ja näkemään uusia paikkoja. Menisin kyllä uudestaankin Thaimaaseen, ja suosittelen myös muita käymään siellä jos ette ole käynyt. Jos vain mahdollista niin käy vaikka useammassa paikassa jos on 2 viikkoa suunitellut siellä olevansa, olen kuullut että siellä on paljon upeita ja ihania paikkoja missä käydä.

Ja lopuksi niitä vähäisiä kuvia.

Kuva otettu hotellin katolta

Käytiin myös museossa

Ja söin ensimmäistä kertaa KFC:ssä.

Walking street päivä & yö

Ajattelin jotenkin kun aloin kirjoittamaan postausta että saisin kerrottua enemmän matkasta, mutta jäi aika tylsäksi tämä postaus :( Pahoitteluni siitä.